Gebruiker beoordeelt SchadeApp als favoriet

20-09-2016 11:08

Niet de mobielschademelden app van het Verbond van Verzekeraars maar de SchadeApp van Autoschadeformulier B.V. wordt door de gebruiker geaccepteerd als de opvolger van het papieren schadeformulier. De SchadeApp werd eind 2015 gelanceerd en komt nu met de cijfers van het eerste half jaar. Er zijn ruim 3500 schadeformulieren ingevuld. Met 70.000 downloads heeft deze op 1 na grootste schade app van Nederland een aantal grote voordelen


In heel Europa

Een van de voordelen is dat de SchadeApp ook gebruikt kan worden voor voertuigen die niet in Nederland zijn verzekerd, vanwege het internationale karakter van de app. Dit verschilt duidelijk met de app van het Verbond van Verzekeraars die uitsluitend is gemaakt voor de aangesloten Nederlandse verzekeringsmaatschappijen. Dit is al snel een probleem in de grensstreken en met buitenlandse kentekens die in Nederland rijden. De SchadeApp is voorzien van een uitgebreide lijst Europese verzekeraars en meerdere weergavetalen, zoals Engels, Duits, Pools, Turks en binnenkort Frans. Mocht de juiste verzekeraar er niet tussen staan kan het ook handmatig worden ingevuld en zal het schadeformulier netjes naar de juiste instantie worden verstuurd.

De mogelijkheid om vooraf in te vullen

Na het downloaden van de SchadeApp kunnen alvast een aantal gegevens vooraf worden ingevuld, zodat veel gegevens alvast klaar staan wanneer je aan de kant van de weg staat. Er kunnen ook meerdere voertuigen worden opgeslagen, zo ook lease- en huurauto's.

SchadeApp in Europa
(SchadeApp meldingen buitenland eerste halfjaar 2016)
SchadeApp beoordelingen
(cijfers zijn gebaseerd op beoordelingen van gebruikers in de Android, Apple en Windows Store)

Tussenpersonen sluiten zich aan

Waar mobielschademelden de tussenpersoon compleet passeert en de schades direct naar de verzekeringsmaatschappij brengt, maakt de SchadeApp het voor tussenpersonen mogelijk zich aan te sluiten zodat deze nog steeds service kunnen verlenen aan de klant.

Leaseauto's

Ook leasevoertuigen kunnen worden ingevuld in de SchadeApp. Een aantal grote leasemaatschappijen heeft al besloten om zich aan te sluiten. Zij zijn vooral geïnteresseerd in de internationale mogelijkheden van de app voor leaserijders in de grensstreken en in het buitenland.

Klantenservice en gebruikersgemak

SchadeApp heeft klantenservice en gebruikersgemak hoog in het vaandel staan. Het is de enige schade app met een telefonische helpdesk om klanten bij vragen of problemen verder te helpen. Door goed te luisteren naar alle verhalen van gebruikers wordt de app geregeld voorzien van updates om het gebruikersgemak te garanderen. Dit is ook goed te zien aan de reviews in de verschillende app stores. Daarnaast is de SchadeApp als enige beschikbaar voor zowel Android, iPhone als Windows telefoons.


De cijfers van het eerste half jaar zijn beter dan verwacht en het team van SchadeApp blijft ontwikkelen om het zo gemakkelijk mogelijk te maken wanneer je iets overkomt in het verkeer.

Contact

Heeft u vragen? Dan kunt u natuurlijk altijd even contact met ons opnemen via social media, telefoon, of onderstaand formulier. Wij zullen uw vragen zo spoedig mogelijk beantwoorden.

Over ons

Verzekeraars werken nog altijd met het papieren aanrijdingsformulier dat handmatig wordt uitgelezen en behandeld. Tegenwoordig kan alles digitaal en via apps; nu dus ook het melden van een autoschade! De SchadeApp is een uitgebreide en snelle app die een autoschadeformulier kan sturen naar alle verzekeraars.

Doelstelling: het digitaliseren van het thans in gebruik zijnde papieren autoschadeformulier door middel van mobiele en andere online applicaties, waardoor de schademelding sneller en efficiënter door alle betrokken partijen kan worden afgewikkeld.

Logo

SchadeApp
Postbus 84033
3009 CA Rotterdam

Met de SchadeApp altijd een schadeformulier bij de hand

De SchadeApp heeft een klantscore van 9,6